Původ názvů automobilek a modelů

Automobilový průmysl začínal vzkvétat hlavně v Americe už v 20. a 30. letech minulého století, v Evropě se také rychle uchytil a začaly vznikat nové a nové značky, v poslední době na trhu mají své místo také silné a kvalitní asijské firmy. Jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěch je dobrý marketing, kterým se společnosti zaslouží pro zapamatovatelnost aut, na první pohled převážně svým vzhledem, logem a názvem. Podle čeho se vybírají jména pro auta , a jak vůbec vznikla?
červené ferrari.jpg
Nejčastěji podle zakladatele
Každou firmu, tudíž také automobilku někdo zakládá a přemýšlí o názvu společnosti. Podle zakladatele nesou jména jak automobilky na sportovní vozy, tak také na ty rodinné a osobní – italské Ferrari a Lamborghini, francouzský Citroën a Renault, americký Ford, jehož management Henryho Forda se vyučuje dodnes jako průkopnický styl. Dále například ještě americký Chevrolet či japonská Honda. Do této kategorie můžeme zařadit také Mercedes, který nese jméno po dceři zakladatele. Česká Škoda se jmenuje podle svého prvního majitele.
bílý seat leon.jpg

Překlad z místního jazyka
Asijské automobilky chtějí zaujmout přední místa v prodeji ve zbytku světa a vyrábí svá auta kvalitně, spolehlivě a za rozumnou cenu. Právě z tohoto kontinentu jsou jazyky velmi pestré a Evropanům připadají nesrozumitelné, přesto názvy automobilek znamenají v překladu trefná označení. Japonská Mazda znamená v překladu velká moudrost, Kia v korejštině „původ z Asie“, Hyundai ve stejném jazyce slovo moderní. Podobný původ mají také některé evropské značky. Švédské Volvo, které svými modely patří k těm dražším, našlo svůj název v latině, přesněji ze slova „volvere“ znamenající točit se. Nejlépe si přeložíme německý Volkswagen (lidový vůz) vzhledem k široké škále nabízených modelů.
Zkratka
Méně známý švédský Saab, japonský Nissan, italský Fiat, německé BMW a španělský Seat přišli ke svému názvu podle počátečních písmen z místa výroby – švédské letecké závody, japonské závody Nippon Sangyo, italská továrna automobilů, bavorské motorové závody a španělská společnost motorových vozidel.
Velmi originální cestu ke svému názvu skýtá německá Audi. August Horch opustil svoji firmu a chtěl založit novou, nemohl tedy podruhé použít své příjmení, Audi je latinským ekvivalentem pro německý Horch = poslouchej.